søndag den 9. januar 2011

Katteudstillingen. Findus kom ikke ind :(

I går var jeg, som skrevet tidligere, på katteudstilling i Brædstrup, nær Ry.
Udstillingen forgik i to idrætshaller, hvor der var bure i lange rækker, og dommer borde. Jeg havde min kat Findus med, og min far og papbror havde to katte med. Da vi var kommet ind i den første hal, skulle kattene dyrelægetjekkes. Findus måtte desværre ikke komme ind, da dyrelægen mente, at han havde øremider. Så jeg må snart til vores egen dyrelæge og få ham tjekket. De to andre katte kom ind, og kom hurtigt i bur.



Findus kom ind i et bur i et omklædningsrum for sig selv, fordi han ikke måtte sammen med alle de andre katte p.g.a hans øremider.

Min far og papbror har en British Shorthair og en Kurilian Bobtail. De hedder henholdsvis Marie og Ninka. Marie var den første, der skulle op til dommeren, lidt senere var det så Ninkas tur. De skulle ikke op til den samme dommer, men hver deres.

Jeg har ikke helt så meget forstand på det med, hvornår en kat er gået videre, hvornår den ikke er,
og hvad de forskelige begreber hedder.  Men Marie var vist en af dem, der skulle vælges til at,
blive nomineret til den bedste kat dommeren havde set. Men jeg er overhovedet ikke sikker på,
det var såden det var. Marie blev ihvertfald nummer 4 ud af 6, i en eller anden klasse, konkurrence eller hvad det var.

Ninka blev vist nok 2'er ud af 3 i sin klasse.

Omkring kl. 17.00 kørte vi hjem ad. Vi var vist allesammen ret trætte efter sådan en dag.
Findus sov ihvertfald stort set, fra siden vi kom hjem til næste morgen.

Herunder er nogle billeder som jeg tog:
Her ligger Ninka i sit bur.

Marie er oppe hos dommeren.

Her er Ninka oppe hos sin dommer.

Her et billed fra en af hallerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar